Gå på opdagelse i butikkens lokale udvalg. vi opdaterer lagerstatus flere gange dagligt, men vi anbefaler dig altid at ringe til butikken og få lagt varen til side, hvis du vil være sikker på, at den er der, når du kommer
BETINGELSER

HANDELSBETINGELSER


Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på salg af varer til privatpersoner på Wunderwear.dk. Ønsker du som erhvervsdrivende at handle på wunderwear.dk, bedes du kontakte os på nedenstående e-mailadresse eller telefonnummer. Domænet wunderwear.dk ejes og drives af den frivillige lingerikæde Wunderwear:

Kædeselskabet Wunderwear S.m.b.A.
CVR nr.: 33151241
Nannasgade 28
2200 København N
Tlf.: 38 41 21 31
E-mail: [email protected]


KØBSAFTALE


Når du handler på wunderwear.dk indgår du en bindende købsaftale med Kædeselskabet Wunderwear S.m.b.A. Aftalen følger vilkårene listet i disse handelsbetingelser og er bindende, når du afgiver din ordre og accepterer handelsbetingelserne.

Aftalen indgås på dansk og omfatter alene køb foretaget på wunderwear.dk til levering i Danmark. Køb foretaget i kædens fysiske butikker er således ikke omfattet af disse handelsbetingelser.


PRISER OG BETALING


Alle priser på wunderwear.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusiv dansk moms og afgifter. Oven i varens pris skal evt. tillægges prisen for fragt, som afhænger af ordrens samlede beløb og den valgte fragtvalg. Du vælger fragtvalg i slutningen af bestillingsforløbet og kan heraf se de til enhver tid gældende tillæg. Vær opmærksom på, at varepriser samt tilbud vist på wunderwear.dk kan variere i kædens fysiske butikker. Vi modtager betaling med MobilePay, Dankort, Visa/Dankort, Visa, MasterCard, Maestro og Anyday. Alle kreditkortoplysninger er krypterede, og alle sikkerhedskrav er overholdt. Når du betaler med internationale betalingskort, så som Visa og MasterCard, reserveres beløbet på din konto i overensstemmelse med din aftale med kortudstederen, indtil vi trækker betalingen ved varens afsendelse eller reservationen ophæves eller udløber. Der reserveres ikke beløb ved Dankortbetalinger. Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper . Beløbet trækkes først på din konto, når varerne afsendes. Har du bestilt flere varer, hvoraf den ene er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når den afsendes.


LEVERING


Vi leverer typisk varerne inden for 1-5 hverdage efter ordremodtagelse. Er vi mod forventning ikke i stand til at levere varerne inden for den angivne tidsfrist, informeres du telefonisk eller pr. e-mail. Vi leverer kun til adresser i Danmark. Ønsker du at få varerne tilsendt til en udenlandsk adresse, kan du sende os en forespørgsel på e-mailadressen [email protected]. Vær opmærksom på, at udenlandsk levering tillægges højere fragttillæg, og at ordren yderligere pålægges afgifter og told i henhold til gældende lovgivning og satser i modtagerlandet, som du skal afholde. Varerne leveres med GLS. Du vælger selv, om varerne skal sendes til GLS pakkeshop, erhvervsadresse, privatadresse eller om du vil afhente varerne i din lokale Wunderwear butik. Hvis du vælger at afhente dine varer i den lokale Wunderwear butik, vil vi gerne informere dig om, at din ordre normalt vil blive åbnet, kontrolleret og genpakket med det formål at kunne tilbyde ekstraordinær service til vores kunder. Wunderwear vil kontakte dig telefonisk (opkald eller sms) eller per mail, når ordren er klar til afhentning. Dette for at sikre, at de korrekte varer er klar til afhentning, og det giver dig også mulighed for at prøve og evt. få ombyttet eller returnere varerne fysisk i butikken, hvis det ønskes. Kvittering for afhentningen af varer sker i butikken, så der ikke opstår tvivl omkring udleveringen. Vi tilbyder altid fragtfri levering til de fysiske Wunderwear butikker uanset beløbet på din ordre. Derudover tilbyder vi gratis fragt til pakkeshops og erhvervsadresser, hvis du køber over DKK 500,-. Ved køb op til og med DKK 500,- og ved levering til privatadresser pålægges et fragtgebyr på DKK 45,-


FORTRYDELSESRET


Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage og dermed annullere den indgåede købsaftale. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varerne i fysisk besiddelse. Har du bestilt flere varer i en ordre, som ikke kan leveres samtidig, løber fortrydelsesfristen fra den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får den sidste vare i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag eller søndag, forlænges fristen til den følgende hverdag. Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesretten på en eller flere varer, skal du give os en utvetydig meddelelse herom inden fortrydelsesfristens udløb. Du kan evt. kopiere, udfylde og sende os nedenstående standardfortrydelsesformular på brev eller e-mail til adressen listet øverst i disse handelsbetingelser. Du kan også udfylde vores returseddel, vedlagt din pakke, og sende denne retur til den angivne returadresse, som fremgår på retursedlen, sammen med de uønskede varer.Du kan ikke fortryde købet ved at nægte modtagelse af varerne eller ved at undlade at hente dem uden samtidig at give skriftlig besked om, at du fortryder. Nægter du modtagelse eller undlader at hente din forsendelse, modregner vi DKK 45,- i det beløb, du får tilbagebetalt. Afhentningsfristen udløber 7 dage efter den dag, hvor forsendelsen er leveret til GLS PakkeShop eller 14 dage ved levering til Wunderwear butik.


RETURNERING OG OMBYTNING


Hvis du har fortrudt dit køb, skal du sende varerne retur til den angivne returadresse, som fremgår på retursedlen, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter forbundet med returforsendelsen af varerne, og du bærer alene ansvaret for, at varerne returneres rettidigt, i original emballage og i god stand til vores returadresse. Varerne kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling. For at gøre returprocessen let for dig, vedlægger vi en fortrykt returlabel i din pakke. Du kan vælge at benytte denne ved returnering via GLS pakkeshops. Vi modregner i så fald DKK 45,- i det beløb du får tilbagebetalt ved fortrydelse af købet. Ved ordrer større end DKK 500,- betaler vi returfragten, hvis du benytter den fortrykte returlabel. Benytter du ikke den fortrykte returlabel, er du selv ansvarlig og skal selv betale for returtransporten til vores returadresse. Ønsker du at ombytte en vare til en anden størrelse, skal du lave en ny ordre på wunderwear.dk og returnere den forkerte størrelse til vores returadresse efter ovenstående returregler.


VARENS STAND OG TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET


I forbindelse med fortrydelse af et online køb på wunderwear.dk hæfter du kun for en evt. forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering af varerne, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskab og den måde, som de fungerer på. Du må gerne undersøge og prøve varerne på samme måde, som man kan og må i en fysisk butik, men du må ikke tage dem i brug eller fjerne mærker, beskyttelsestape o. lign. Hvis du har brugt varerne på en måde som nedsætter deres handelsmæssige værdi, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Det sker bl.a. hvis trusser har været prøvet uden egne trusser under, hvis varerne har været strøget og vasket, eller hvis der er makeuprester, kraftige lugte, pletter, skjolder og ødelagte syninger på varerne. Hvis varerne ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet. Vær opmærksom på, at nogle varer (bl.a. strømper) leveres i særlig emballage, og at disse varer skal returneres i denne emballage for ikke at miste handelsmæssig værdi. Når du fortryder et køb, refunderer vi det fulde beløb modtaget fra dig minus evt. værdiforringelse af varerne, som du hæfter for jf. ovenstående. Vi tilbagebetaler kun den del af leveringsomkostningerne, der svarer til den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder. Har du således selv valgt at betale ekstra for levering til privatadresse, tilbagebetales denne merpris ikke. Ligeledes tilbagebetales leveringsomkostningerne ikke, hvis du har købt flere varer i samme ordre, men kun ønsker at fortryde købet af nogle af dem. Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret. Tilbagebetalingen gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, med mindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Du pålægges ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.


OMBYTNING OG RETURRET I DE FYSISKE WUNDERWEAR BUTIKKER


Du kan bytte eller returnere dine varer købt på wunderwear.dk i alle kædens fysiske butikker inden for 30 dage fra datoen på din kvittering. Hvis du ønsker at bytte eller returnere varerne i de fysiske butikker, skal du udfylde og medbringe retursedlen, som du finder vedlagt din pakke. Vi modtager kun ubrugte bytte- og returvarer i original stand og emballage i de fysiske butikker. Du må naturligvis gerne afprøve varerne hjemme hos dig selv, som du ville gøre det i de fysiske butikkers prøverum, men du kan ikke ombytte eller returnere varer, som har tydelige spor af ibrugtagning (bl.a. makeuprester, kraftige lugte, pletter, skjolder og ødelagte syninger) eller som har været vasket eller strøget. Trusser prøves altid uden på egne trusser og alle varer returneres med originale mærker, emballage og evt. beskyttelsestape. Ved returnering i den fysiske butik modtager du betaling for de returnerede varer svarende til den pris, du har købt dem til. Vi udbetaler ikke pengene kontant men tilbagebetaler dem på et gyldigt Dankort eller Visa/Dankort. Har du købt varerne med et andet betalingsmiddel/-kort og ønsker du pengene tilbageført til dette, kan du aftale dette med butikken, som giver onlineshoppen besked på at lave tilbagebetalingen. Du må i dette tilfælde påregne en længere tilbagebetalingstid.


REKLAMATIONSRET


Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse. Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 2 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på e-mail: [email protected] eller tlf.: 38 41 21 31. Du kan ikke indgive en reklamation vedr. onlineordre i de fysiske Wunderwear butikker. For at kunne behandle reklamationen, skal vi bruge fakturanummeret, hvorpå den mangelfulde vare er listet. Vi beder dig i øvrigt så detaljeret som muligt at redegøre for, hvad problemet er og hvor fejlen findes. Det minimerer den samlede ekspeditionstid. Ofte vil vi bede dig om at indsende reklamationsvaren for at kunne undersøge den. Reklamationsvarer sendes til returadressen angivet på din kvittering. Du er selv ansvarlig for at fremsende varen til os i forsvarlig emballage. Gem postkvitteringen inkl. oplysninger om fragtomkostningerne. Er reklamationen berettiget, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger i forbindelse med returneringen af den mangelfulde vare. Reklamationer vedr. varer købt i de fysiske Wunderwear butikker behandles altid i den butik, hvor varen oprindeligt er købt.


GAVEKORT KØBT ONLINE PÅ WUNDERWEAR.DK


Gavekort købt online på Wunderwear.dk kan indløses i alle Wunderwears' butikker og på Wunderwear.dk. Gavekort købt online på Wunderwear.dk har en gyldighed på 2 år fra udstedelsesdato. Ved køb af gavekort online på Wunderwear.dk sendes gavekortet til angivet e-mailadresse. Ved manglende levering: Kontakt kundeservice via mail, [email protected], hurtigst muligt, hvis dit gavekort mod forventning ikke er modtaget på angivet e-mailadresse efter endt bestilling. Skulle du ønske at indløse (rest)værdien af dit gavekort til kontanter inden gavekortets udløb, kan dette gøres mod et gebyr på 25kr. Henvendelse skal ske til Wunderwear S.m.b.A. via mail til [email protected].


KLAGEMULIGHED


Vi håber ikke, at vi ender i en situation, hvor du får lyst til at klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os, men kan vi ikke i fællesskab nå til enighed omkring behandlingen af en reklamation eller dine indsigelser mod en vare, kan du indgive din klage til Center for Klagesøgning, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klagesøgning via https://kpo.naevneneshus.dk/.EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: [email protected]. Handelsbetingelserne er sidst opdateret d. 28.02.2024.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Standardfortrydelsesformular (denne formular udfyldes og returneres, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til: Kædeselskabet Wunderwear S.m.b.A., Nannasgade 28, 2200 København N, e-mail: [email protected],
Jeg/vi (') meddeler herved, at jeg/vi (') ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/ vores (') købsaftale om følgende varer:

Ordrenr.:
Bestilt den (')/ modtaget den ('):

Forbrugerens navn:
Forbrugerens adresse:

Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir): Dato:

(') Det ikke relevante udstreges.